یزدفردا"سرویس اجتماعی"خبرهای پلیسی"فرمانده انتظامی شهرستان اردکان از دستگیری دو سارق حرفه ای و اعتراف متهمان به سرقت 650 میلیون ریال طلا و وجه نقد از شهروندان، خبر داد.

سرهنگ "سیدرضاصادقیان" گفت: در پی سرقت های متعدد داخل خودرو در این شهرستان که بیشتر به روش تعقیب از بانک انجام می شد، ماموران کلانتری مرکز با تشکیل یک تیم عملیاتی دستگیری عاملان این سرقت را در دستور کار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران پلیس در اولین قدم با توزیع بروشورهای پیشگیری از سرقت در سطح شهر، معابر عمومی و به ویژه بانک­ها نسبت به آگاهسازی شهروندان در خصوص پیشگیری از سرقت اقدام کردند و در اقدام بعدی با انجام کار اطلاعاتی گسترده و بازنگری دوربین های مداربسته بانک­ها توانستند یکی از متهمان را شناسایی کنند.

صادقیان ادامه داد: با توجه به تصویر به دست آمده از این تبهکاران، ماموران کلانتری مرکز در یک اقدام غافلگیرانه سارقان را هنگامیکه قصد سرقت وجه نقد از یک پیرمرد را داشتند دستگیر و به اداره پلیس منتقل کردند.

وی، گفت: متهمان در بازجویی های اداره پلیس به 13 فقره سرقت پول، طلاجات، کارت بانکی، موبایل و ... به ارزش 650 میلیون ریال از داخل خودرو، مغازه و منزل شهروندان اعتراف کردند.

سرهنگ صادقیان ضمن اشاره به کشف 54 قلم انواع اموال سرقتی در بازرسی از مخفیگاه متهمان، خاطرنشان کرد: متهمان هدف و انگیزه خود را از ارتکاب به سرقت، تامین هزینه اعتیاد خودشان بیان کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان اردکان با بیان اینکه سارقان با دستور مقام قضایی، روانه زندان شدند، افزود: شهروندان توصیه های پلیس را در رابطه با پیشگیری از انواع سرقت جدی گرفته و از قرار دادن اموال با ارزش، همانند طلا، پول، گوشی موبایل در داخل خودرو، خودداری کنند.

  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا